Testowaliśmy grę badającą predyspozycje zawodowe.

Opublikowano:  Pon, 13.04.2015

Uczniowie naszego Liceum oraz Gimnazjum z inicjatywy doradcy zawodowego naszej szkoły Beaty Gregorczyk, wzięli udział w  badaniach normalizacyjnych narzędzia diagnostycznego Perspektywy Edukacyjno-Zawodowe, opracowanego w ramach projektu „PERSPEKTYWY EDUKACYJNO-ZAWODOWE” - narzędzie diagnozy, informacji i aktywizacji zawodowej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Badanie odbywało się w środowisku gry diagnostycznej 3D odwzorowującej typowe współczesne miejsca pracy. W środowisku 3D uczeń za pomocą własnego awatara 3D mierzył się z zadaniami i testami diagnostycznymi, które mają pomóc w wyborze kariery i dalszej ścieżki kształcenia.

Po badaniu zainteresowań zawodowych, predyspozycji zawodowych i kompetencji przedsiębiorczych, uczniowie zapoznali się z funkcjonalnościami Galerii Zawodów oraz Planera Kariery dostępnych w aplikacji. Nasi uczniowie wnieśli wiele cennych uwag do aplikacji, a nawet jeden z naszych uczniów jako jedyny z 250 testujących grę z całej Polski, wykrył drobny błąd w zadaniu matematycznym! Wkrótce narzędzie to będzie dostępne we wszystkich szkołach w Polsce, ale my – jako jedna z nielicznych szkół,  mogliśmy sprawdzić się już teraz.